-

Misshandlad av siffror!

Första matte lektionen avklarad! Detta med siffror, vem fasen kom på matten. Visst, enkel matte som om man behöver räkna pengar eller något men när fasen behöver man ekvationer ?

Just nu är med hjärna misshandlad av alla bokstäver. När behöver jag kunna räkna 6(a+1)+(a-2)*3?
Det ska enligt facit bli 9a, men hur jag än vänder o vrider på det så blir de inget 9a. Eller bara för jag testade nu så fick jag fram 9a, men om jag inte skulle veta att de va svaret så skulle det blivit något helt annat. Förstår inte när man ska ändra plus till minus t.ex.

Suck. Känner att matten kommer va min undergång i livet. Klag klag klag!

Nu får det bli lite kvällsmat sen lägga sig skapligt. Har som sagt matte imorgon med.

♥ Era kommentarer ♥

Skriv din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback